Αυτά είναι τα 6 θρεπτικά συστατικά για τέλεια όραση!

By  |  0 Comments

Θα έχετε ακούσει ότι τα καρότα κάνουν καλό στην όραση επειδή είναι πλούσια σε βιταμίνη Α, μια ουσία απαραίτητη για την υγεία των ματιών σας.

Δεν είναι όμως το μόνο θρεπτικό συστατικό που χρειάζεστε για να προστατέψετε τα μάτια σας από τις εκφυλιστικές ασθένειες που μειώνουν την όραση με την πάροδο των χρόνων, όπως το γλαύκωμα, ο καταρράκτης και η ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.
Δείτε ποια είναι τα θρεπτικά συστατικά που μπορεί να σώσουν τα μάτια σας, καθώς και σε ποιες τροφές θα τα βρείτε:

SONY DSC

Λουτεΐνη και ζεαξανθίνη

Η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη είναι δύο χρωστικές ουσίες, οι οποίες βρίσκονται σε υψηλές συγκεντρώσεις στον αμφιβληστροειδή. Δεδομένου ότι το οξειδωτικό στρες έχει συσχετιστεί με βλάβη στο οπτικό νεύρο, που προκαλεί γλαύκωμα και άλλα προβλήματα όρασης, αντιοξειδωτικά όπως αυτά μπορεί να αποτρέψουν περαιτέρω βλάβη στα μάτια. Και τα δύο αυτά θρεπτικά συστατικά υπάρχουν στα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.
Θα τα βρείτε στις εξής τροφές: μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών, λάχανο, καλαμπόκι, αυγά, νεκταρίνια, παπάγια, μαρούλι.

eyes1

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

Τα ωμέγα τρία λιπαρά οξέα δεν κάνουν καλό μόνο στην υγεία της καρδιάς, αλλά είναι απαραίτητα και για τα μάτια σας. Συγκεκριμένα, τα χαμηλά επίπεδα των λιπαρών οξέων DHA και EPA συνδέονται με προβλήματα όρασης, όπως η ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Τα ωμέγα τρία λιπαρά οξέα αποτελούν φυσικά αντιφλεγμονώδη, τα οποία καταπολεμούν και την ξηροφθαλμία.
Θα τα βρείτε στο λιναρόσπορο, το λινέλαιο, την ιππόγλωσσα, τον σολομό, τις σαρδέλες, τον τόνο και τα καρύδια.

eyes4

Βιταμίνη Α

Λειτουργεί προστατευτικά για την όραση, όπως η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη, καθώς καταπολεμά το οξειδωτικό στρες που ευθύνεται για βλάβες στην όραση.
Θα τα βρείτε στις εξής τροφές: Βερίκοκα, πεπόνι, καρότα, μάνγκο, κόκκινες πιπεριές, τυρί ρικότα, σπανάκι, γλυκοπατάτες.

sliced ricotta cheese with a fresh mint on a wooden cutting board

Βιταμίνη C

Έρευνες έχουν δείξει ότι η καθημερινή κατανάλωση τροφών πλούσιων σε βιταμίνη C μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης καταρράκτη. Η βιταμίνη C είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που προστατεύει τα κύτταρα του οργανισμού από τις βλάβες.
Τροφές που περιέχουν βιταμίνη C: γκρέιπφρουτ, ακτινίδια, πορτοκάλια, φράουλες.

eyes2

Βιταμίνη Ε

Η βιταμίνη Ε καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες και προστατεύει από τον καταρράκτη και την ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.
Τρώτε συχνά ρεβίθια, στρείδια, χοιρινό, γιαούρτι.

eyes

 

 

 

Πηγή: onmed.gr

Comments

comments

x
Please "like" us