Καταπολέμησε τη φθινοπωρινή κατάθλιψη… τρώγοντας!

By  |  0 Comments

Από τη Χαρά Βλαμάκη

Πολλές φορές όταν μπαίνει το φθινόπωρο μας πιάνει μια μελαγχολία… Προσπάθησε να κρατήσεις τη διάθεση σου ανεβασμένη με διάφορους τρόπους! Ένας από αυτούς είναι η διατροφή σου! Βάλε στο μενού σου τις παρακάτω τροφές και διώξε μακριά το άγχος και την κατάθλιψη!

  1. Πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Τα λαχανικά περιέχουν φυλλικό οξύ , ασβέστιο , μαγνήσιο , βιταμίνη Κ. Το φυλλικό οξύ έχει χρησιμοποιηθεί ως συμπλήρωμα διατροφής ενάντια στην κατάθλιψη. Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά περιέχουν επίσης ενώσεις που βοηθούν τη διαδικασία αποτοξίνωσης του ήπατος.

  1. Μύδια , στρείδια

Τα στρείδια και τα οστρακοειδή έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β12 . Η βιταμίνη Β12 είναι σημαντική για τους νευροδιαβιβαστές του εγκεφάλου και των νεύρων  και η έλλειψή της μπορεί να οδηγήσει σε κατάθλιψη και το άγχος .

  1. Ψάρια και ιχθυέλαια

Μελέτες έχουν δείξει ότι η υψηλή κατανάλωση ψαριών μειώνει την κατάθλιψη . Αυτό μπορεί εν μέρει να οφείλεται στο γεγονός ότι τα ψάρια είναι μια καλή πηγή ω- 3 λιπαρών οξέων, που είναι ένα αποτελεσματικό συμπλήρωμα στη θεραπεία για την κατάθλιψη.

  1. Ξηροί καρποί

Είναι μια καλή πηγή βιταμίνης Ε. Μελέτες απέδειξαν ότι η πρόσληψη 30 γρ. ανάλατων, ωμών, ξηρών καρπών (καρύδια , αμύγδαλα , φουντούκια) ημερησίως οδήγησε σε μείωση της κατάθλιψης .

  1. Βατόμουρα και άλλα μούρα

Τα μούρα και ειδικά τα μύρτιλλα, προστατεύουν τον εγκέφαλο, όπως έχει αποδειχτεί. Η κατανάλωση δύο μερίδων βατόμουρα την εβδομάδα συνδέθηκε με μείωση του κινδύνου της νόσου του Αλτσχάιμερ με 35 %. Επίσης καταπολεμά το άγχος και προκαλεί ευεξία.

  1. Όσπρια

Τα όσπρια όπως οι φακές, τα ρεβίθια και τα φασόλια περιέχουν υψηλά επίπεδα φολικού οξέος και ψευδαργύρου , τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί ως αποτελεσματικά συμπληρώματα για τη θεραπεία της κατάθλιψης.

  1. Μαύρη σοκολάτα

Η μαύρη σοκολάτα και το κακάο (σκόνη από μη καβουρντισμένους κόκκους κακάο) περιέχουν πολυφαινόλες, ένα είδος αντιοξειδωτικών που βρίσκονται στα φυτά , τα οποία προκαλούν ηρεμία και ευχαρίστηση, σύμφωνα μελέτες.

  1. Κουρκουμάς

Το ενεργό συστατικό που περιέχει είναι η κουρκουμίνη , μια αντιφλεγμονώδης ένωση που έχει πολύ αποτελεσματική αντικαταθλιπτική δράση. Μπορείς να ρίξεις λίγη σκόνη στο τσάι σου ή να τον προσθέσεις στα καθημερινά πιάτα όπως βάζεις το τσίλι.

Comments

comments

x
Please "like" us